torsdag den 1. august 2013

Project Life week 19 + 20 and a PL Saturday Blog Hop

Hi everyone,

For en uges tid siden fik jeg en mail fra Michelle Bostinelos, 
hvor hun spurgte om jeg var interesseret i at nogle af mine Project Life 
sider blev vist på hende faste lørdags blog hops. 
Jeg blev rigtig glad for at få mulighed for at være med, 
så det var jeg selvfølgelig.

I am SO excited to tell that Michelle Bostinelos has asked if I was 
interested in being featured on her August 3rd Saturday Project Life 
blog hop. I am happy for the opportunity to participate, 
so of course I was.

Hver lørdag viser Michelle 3 forskellige PL spreads ved et blog hop 
som I kan se her.
Man kan ligeledes få tips og inspiration ved at smutte over og se 
hvad der sker på Michelles blog.

Every Saturday Michelle presents 3 different PL spreads in a blog hop, 
so why not jump over here to get some tips and inspiration

Da jeg startede med at lave mit Project Life var det min intention 
kun at bruge hvad jeg havde i huset, og få brugt nogle af mine 
gamle ting, det har ændret sig lidt, men lad os starte med PL uge 19 
hvor jeg netop kun har brugt hvad jeg havde i forvejen.

As I started my Project Life my intention was only to use things 
from my stash, I must admit it has changed a bit since, 
but let's start with week 19 
where i only used scraps and things from my stash. 


Venstre side: Mandag havde jeg en fridag,
som bl.a. blev brugt på at købe lidt sommertøj til Nicoline.
Når jeg er i dagvagt skal jeg rigtig tidligt op, - alt for tidligt,
hvis man spørger mig.
Jannie og Nicoline kom lige forbi på et lille besøg.
Esbjerg vandt pokalfinalen i fodbold 1 - 0 over Randers og
så fik vi bare sådan lyst til en æggekage med bacon.

Left side: Monday I went shopping. 
When I am in dayshifts I have to get up much too early - 
if you ask me - at 5.30 a.m. 
Jannie and Nicoline dropped in for a little visit. 
Our local soccer team won a Championship. 
We had omelet with tomatoes and bacon.


Højre side:  Jeg havde bøvle rigtig meget med den gamle blog,
så jeg lavede en ny som indtil videre fungerer væsentlig bedre.
Vi lavede en god kartoffelsalat og købte nogle gode,
hjemmelavede pølser hos slagteren,
og så må der jo ketchup til.
Nicoline havde "holdt fest" et par nætter,
sikkert fordi der var flere tænder på vej, så vi tilbød at passe hende
fra lørdag til søndag, så hendes forældre kunne få en ordentlig
nats søvn.
B. byggede videre på det nye skur i haven,
og så fik jeg 2 stjernetegns ikoner i Mors dags gave.

Right side: I have had so much trouble with my old blog so 
I started a new one. 
We are having dinner. Nicoline had been awake for several nights 
(she was about to get a couple of new teeth), 
so she stayed with us the night between Saturday and Sunday, 
so her parents could get some sleep. 
My DH was working on the shed and 
I got two wall icons for Mothers Day.

Hele spreaded week no. 19
Jeg er jo en meget langsom scrapper, 
så jeg har investeret i et Jade core kit fra Becky Higgins.
Jeg er vild med de støvede, bløde farver,
og selvfølgelig skulle der laves et spread udelukkende med
journalingkort fra kittet.
Jeg valgte kun at bruge gul og grå,
og dykkede ned i gemmerne for at finde noget pynt der passede til.

I am a very slow scrapper and I think I spend very much time 
on making my Project Life so I bought a Jade core kit from 
Becky Higgins in an attempt save a little time. 
I really love the soft colors in the Jade collection, 
and of course I had to create a spread only using the 
journalingcards from the core kit. I chose grey and yellow colors, 
so I dug into my stash to find some embellishments to match.



Venstre side: Cæsar passer godt på sine pinde og grønne and.
Vi havde lige snakket med en af vores rigtig gode naboer,
hvor vi havde "pralet" med at vi ikke havde nogen mælkebøtter
i vores græsplæne, men efter lidt regn og noget sol væltede de frem.
Jeg er en stor Grand Prix fan, og skulle selvfølgelig se semifinalen
fra Malmø. Only Teardrops er rigtig god og gik heldigvis videre
til finalen. Vi fik en ny plæneklipper, vi havde haft indbrud i skuret
ved vores sommerhus, hvor den gamle var blevet stjålet
sammen med noget værktøj osv.

Left side: Caesar is taking very good care of his sticks and green duck. 
Suddenly a lot of dandelions grew up in the lawn. 
One of this weeks big events on TV was the semifinale in the 
European Songcontest, and the danish song "Only Teardrops" 
got to the finale show Saturday. 
We got a new Mower 
(don't know if this is the corret word in English?!).


Højre side: Plæneklipperen blev indviet oppe ved sommerhuset.
Den danske sang med Emmelie de Forest vandt
European Songcontest, hvilket jeg synes var fortjent.
Jeg har jo "noget" med bananer og er vild med alt lige fra banankage
over bananlikør til bananbolsjer osv.
B. havde købt nogle gelebananer i Tyskland til mig,
som vi hyggede os med mens vi så Grand Prix.
B. tager sig en slapper i sofaen i sommerhuset.
Det begyndte at regne mens vi kørte hjem og
vi holdt ind for at få en fransk hotdog.

Right side: We spent the weekend in our summer cottage, 
and the Mower was inaugurated up there. 
We watched the finale show from The European Songcontest, 
and guess what... the Danish song won. It is a great song, 
so Emmelie de Forest really deserves it. 
I love everything with banana flavour so while watching 
the show we had some banana sweets, 
a kind of banana-jelly covered with chocolate, YUMMY. 
My DH relaxed on the couch.  
It started to rain while we were driving home 
and we made a stop for grabbing a hotdog.

The Spread for week no. 20
Nå, hvilket spread synes du bedst om, - 
det som er lavet af ting jeg havde i forvejen
eller det hvor jeg har brugt journalingkortene fra BH?

Well, which one of the spreads is your favorite, 
- the one made of scraps or the one with the BH journalingcards?


Thank you so much for having me, Michelle.

I am linking up with The Mom Creative PL Tuesday
Tak fordi du kiggede forbi !
Thanks for stopping by!

Knus Kirsten
Hugs Kirsten

6 kommentarer:

  1. Jeg skrev en kommentar til formiddag, men den er væk igen :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt nok underligt, for teksten går ind i min mailbox, - her er den:

      Jeg kan overhovedet ikke se forskel, jeg synes de er fantastiske begge spreads, meget fantasifulde i opsætning og pynt, superflot det hele. Og så er jeg jo vild med Cæsars samling ! Skønne gamle hund !
      Jeg er ved uge 22... men gør ikke så meget ud af det, nok fordi jeg skal have indhentet de mange uger, hader at være for meget bagud.
      Gæt hvem der har ferie i næste uge :-D ;-) **)

      Gad vide om der er andre, der har problemer med at lægge kommentarer?

      Slet
  2. I love both of the layouts! I can't choose a favorite! Dandelions do come up suddenly. Last summer, my husband mowed on a Thursday, then on Sunday we noticed the dandelions ALL over the yard. On Monday we got a fine warning from the city! BTW, I'm a retired English teacher, and your English is lovely. We do call those machines lawnmowers or mowers. Usually mower refers to a larger machine suitable for parks and roadsides. But of course with English, there's no hard and fast rule, we might call the small one a mower as well.

    SvarSlet
  3. Wonderful pages! :) I love that you are trying to use your stash. I need to do that too! :) Great job.

    SvarSlet
  4. Jeg kan ikke vælge. Jeg kan li' dem begge. Jeg har jo hele tiden syntes at det er fedt du får brugt de ældre sager fra stakken - og på den anden side kan jeg også godt li' core kits'ene.
    Synes det er fedt at Michelle også har kontaktet dig. :) Og synes det er fedt, du stadig er med på PL.
    Jeg er også stadig i gang med PL - er bare lige 7 uger bagud. Pyha. Men har så travlt, så travlt.
    Tak for din og Dorits mail (jeg har svaret på den). Det er så dejligt at nogen "derude" tænker på mig. :)
    Rigtig god søndag til dig!
    Knus Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt det "kun" er fordi du har mega travlt, at du har været så stille. Har faktisk været lidt bekymret for, om der var noget galt, men da jeg ikke har din mail spurgte jeg Dorit, om hun havde hørt fra dig.
      Jeg er også meget bagud, skal til uge 23, men vi hænger i, - gør vi ikke ;-)
      Jeg blev glad, da Michelle spurgte, det er altid dejligt når nogen kan lide det man laver.
      Tak for din søde kommentar, det var dejligt at høre der er liv i dig endnu ha-ha.. Fortsat god søndag :-)

      Slet