Viser opslag med etiketten Familie. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Familie. Vis alle opslag

søndag den 6. marts 2016

Layout | Mallorca #3

Lige nu nyder jeg tanken om, at vi har vinterferie i denne uge, og vi absolut ikke har nogen som helst planer, det er bare skønt. Vi tager en dag af gangen og ser hvordan vejret er, og hvad vi har lyst til. I dag er det så tid for den første blogpost her i marts. 

Maja, Claus og jeg på vej hjem.

Som det kan ses er billedet fra Alcudia. Inden vi tog til Alcudia første gang, havde jeg læst på nettet, at der fandtes en sti fra Port d'Alcudia til Alcudia Old Town, hvor man stort set undgik at komme i kontakt med trafikken. Det lykkedes os ret hurtigt at finde stien, som blev "vores" sti, - i hvert fald når det var lyst, når vi skulle til/fra hyggelige Old Town. Man kan færdes helt, helt trygt rundt i Alcudia, men der er ikke lys ved stien, så når man er natteblind som jeg, er det altså rarest at gå ad den ordinære vej hjem sidst på aftenen.

Lidt af hvert, bla. fra Freckled Fawn

Her ses så lige et par closeups af nogle af detaljerne.

Igen lidt af hvert, bla. fra October Afternoon og Freckled Fawn

Papiret der er brugt til dette layout, er fra Jet Set kittet fra WeR Memory Keepers, købt hos Scrapbook Fun, og ellers som sædvanlig ting fra gemmerne.

Det var alt for nu, så må vi se hvad dagen ellers kommer til at byde på, fortsat god søndag.




tirsdag den 16. juni 2015

Hej, jeg hedder Magnus.....

For et par uger siden flyttede det nyeste medlem af vores familie ind. Vi har adopteret en super dejlig golden retriever på 10 år. Det er selvfølgelig noget af et sats at adoptere sådan en moden herre, men efter vi havde mødt ham var vi ikke i tvivl om, at han skulle fortsætte sit liv hos os. Om det bliver et par måneder, et par år, eller i bedste fald endnu længere, er jo ikke til at vide.

Magnus

Magnus tidligere hundeforældre skulle skilles og desværre havde ingen af dem mulighed for at have ham i deres nye hjem. Vi ved ikke så meget om ham, men han er en utrolig rolig og rar hund. Lige nu er vi i "lære-hinanden-at-kende" fasen og gør hvad vi kan for at han skal falde godt til hos os. Naturligvis er han en smule påvirket at skulle forholde sig til nye mennesker. rutiner og omgivelser, men jeg synes det er gået rigtig fint indtil nu.

Der er ingen tvivl om, at Magnus hygger sig

Vi er allerede blevet utrolig glade for ham, og vil gøre alt hvad vi overhovedet kan for, at han kan have et godt seniorliv her hos os.

onsdag den 22. april 2015

Må jeg præsentere.....

I dag vil jeg gerne præsentere vores nyeste familiemedlem for jer. Netop i dag, for præcis en måned siden, den 22.03.2015, blev vi morforældre til endnu en fantastisk lille pige. Hun blev født om morgenen på en herlig solskinsdag, så det må da siges at være en god start på livet.

Nicoline blev afleveret hos os, da fødslen var lige op over, og vi gik naturligvis over for at hilse på lillepigen om eftermiddagen.

Vores 3 dejlige piger

Her er så det lille vidunder, bare 6 timer gammel, sammen med sin stolte mor og glade storesøster, Nicoline, som i øvrigt på det bestemteste mener, at lillesøster skal hedde Johan!!!  :-D

Nicoline mente, at lillepigen frøs, så hun gav hende en af sygehuset strikkede huer på :-)

Vi havde slet ikke regnet med at blive bedsteforældre (UHA.. jeg synes det lyder så gammelt :-D ), og så er det ekstra stort at få barnebarn nummer 2, det er vi meget taknemmelige for.

Det er ikke så meget vi har set til lillepigen endnu, når vi har været sammen med den lille familie er det nemlig altid faldet sammen med hendes sovetid, så jeg må indrømme, at det klør lidt i fingrene for at få hende i hænderne, men pyt.....vores tid skal nok komme.


søndag den 1. februar 2015

Layout | Remember The Good Times/Nu er det Jul igen

Today I'm going to show you another Christmas layout for Nicolines album. I always intend to finish my Christmas layouts by the end of January, but this year I have different creative project running so I think the deadline will be the end of February.


Nicoline LOVES to unwrap gifts. Here graddad got himself a little helper.

I used my all time favorite Christmas patterned paper line Eskimo Kisses from Basic Grey. All the embellishments are old ones from my stuff and some punch-outs.

Close up

I hope you are enjoying the Sunday. See you...





tirsdag den 2. december 2014

Layout | Nicoline's First Selfies

Hello everyone,

Wow, it's already December again.... I don't really know where the year has gone!! It feels like it is only a couple of months since last Christmas.

Anyway, I'm here with a layout for Nicoline's album.

Nicoline's first selfies

She loves playing around with a camera and sometimes she borrows my old pocket camera. The photos are her very first selfies and I really can't stop smiling when a look at all the funny faces she sometimes makes when there is a camera near her :-)

The word "Selfie" is cut out by hand

This was all for now, I will continue working on my SMASHbook from our wonderful vacation in Majorca.

See you soon with more pages from Cyprus.

/Kirsten

søndag den 25. maj 2014

Layout | Little Moments......

Hello scrappy friends. I have created a layout for the second challenge over at Scrap & Play.  I dont know why, but is it not very easy to take a decent photo of my wonderful son. As the son of a scrapper one should assume he was used to being photographed, but NO.....  I was lucky to shoot this photo at Nicoline's Birthday


The Scrap & Play challenge is a word challenge and the word is F L O W E R S (feks. F = floss). I used:

F = Flair button. L = Little Moments title. O = October Afternoon alpha stickers (blue) + "Memories" tab. W = Wood veneers + washi tape. E = Enamel dots and hearts + Echo Park For The Record 2 line. R = Rick rack ribbon. S = Stickers + Stars + stamped "Love this" arrow.

Some details...

...... more details
See you.

/Kirsten

mandag den 27. januar 2014

Christmas layout/Julelayout

Jeg har lavet dette julelayout til Nicolines album. 
Det var bestemt ikke let at tage et ordentligt julebillede af hende, 
så det var hvad det kunne blive til. 
Billedkvaliteten er ikke den bedste, men jeg syntes nu alligevel, 
at billedet skulle scrappes, så der kunne komme et layout i hendes album fra Julen 2013.

I made this Christmas layout for Nicoline's album. 
It wasn't easy to take a decent photo of her 
and the quality of the photo is not the best, 
anyway I think there must be a Christmas layout from 2013 in her album.

Your second Christmas

Jeg har brugt papir fra Christmas Countdown serien fra Bella Bvld., 
som var min yndlings juleserie i 2013. 
Pynt osv. er noget jeg havde i gemmerne. 

I used papers from the Christmas Countdown line from Bella Bvld. , 
which really was my favorite Christmas paper line in 2013. 
Embellishments are from my stash. 

I dag har vi fået lidt sne, det er om at nyde den lille smule vi får, 
for her i Esbjerg er det sjældent vi overhovedet får noget sne. 
Ærgerligt, når man er vild med det hvide drys.

Today we got a tiny amount of snow. 
Sadly we very rarely get much snow in our part of the country, 
so we have to enjoy the little we get. 
I know some of you are almost buried in snow
so mayby we could get a little of yours??

Knus Kirsten
Hugs Kirsten

tirsdag den 4. juni 2013

DT-Sketches With A Twist - 25 Years

Så er skitsen og twisten for juni langt på Sketches With A Twist bloggen.

The June sketch and twist is up over at Sketches With A Twist.


Min fortolkning af den lækre skitse er et layout med B. og jeg fra den dag vi havde sølvbryllup. Vi havde ikke lyst til at holde fest, men ønskede os en stille og rolig dag sammen med familien, og vi havde en rigtig dejlig dag, præcis på den måde vi havde ønsket os. 

My take on this fabulous sketch is a page with my DH and I on the day we celebrated our Silver wedding. We didn't want a big celebration, so we had a wonderful, quiet day together with our family, exactly as we wanted.


Jeg har punched nogle sommerfugle ud af en helt almindelig transparent og lagt noget Stickels på i kanterne og lavet lidt prikker.

I punched out some little butterflies from a piece of acetate and added some Stickels.


Da jeg var i gang med transparenten lavede jeg nogle cirkler, hvor jeg også lagde Stickels på kanterne.

I also punched out some circles from the acetate and decorated the edges with Stickels.

Hva' så... vil I gerne se skitsen? - Her er den i hvert fald:

Do you want to see the fabulous sketch? Well - here it is:


og twisten for denne måned er

Brug noget der er gennemsigtigt

Du kan bruge hvad som helst, der er gennemsigtigt, - vi skal bare kunne se igennem det du bruger.

and the twist for this month is:
Transparency!

You can use any kind of transparency or even make your own with accatate and stamping or whatever you have lying around.
As long as we can see though it, its all good!!

Knus Kirsten
Hugs Kirsten