Viser opslag med etiketten Stuck on U Sketches. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Stuck on U Sketches. Vis alle opslag

torsdag den 25. juli 2013

Project Life week 18

Nyder I sommeren? 
Det er ingen hemmelighed, at jeg er mest til de kolde årstider, 
og elsker efterår og vinter, og jeg må da også indrømme, 
at jeg synes det er ved at være for meget af det gode med varmen. 
Heldigvis har jeg ferie i denne uge hvor vi bl.a. har været nogle dage 
i sommerhus for at lave en del praktiske gøremål. 
Meget af tiden er foregået inden døre, hvor der har været lidt mere køligt. 
Jeg har fået lavet lidt kreativt, og skal til og i gang med PL uge 22, 
- puha, jeg synes jeg sakker mere og mere bagud. 

Are you enjoying the summer? 
WOW it is hot here in Denmark but luckily I have vacation this week, 
so we have spent some time in our summer cottage near the sea. 
The temperature has been more comfortable indoors, 
so I have been a little creative now and then. 
The next spread I am going to create is week 22, so I am still far behind, 
- but I am hanging on.


Venstre side: Det er lige før vores nye Magnolia blomstrer for første gang. 
Jeg har taget et par billeder på mit nye kontor, 
det er et meget, meget lille kontor, men der er hvad der er brug for, 
specielt nu hvor vi ikke længere har en masse ting på papir 
og alt foregår via computer. 
Jeg havde et gavekort liggende til Love2Scrap, 
og så fik jeg lavet en designteam opgave for Sketches With A Twist.

Left side: It is just before our new Magnolia pops out for the first time. 
I shot a couple of photos of my new office, a very, very small one, 
but there is everyting you need since we no longer have paper medical records 
and everything is digitized. 
I had a gift voucher for one of my favorites Love2Scrap 
and I created a layout of Nicoline and I. 


Højde side: Her ses de lækkerier jeg købte for gavekortet. 
Jeg har taget billede af en mælkekarton, for et af mine formål med at lave PL er, 
at jeg bl.a. gerne vil dokumentere hvordan tingene var og så ud, 
for mine efterkommere. Lige for tiden er jeg helt vild med 
Sallos lakridsbolsjer. Og så så jeg sidste afsnit af Downton Abbey, 
jeg synes det er en fantastisk god serie. 
Heldigvis skal de til at indspille en 4. sæson, jeg vil glæde mig til den er færdig 
og bliver vist her i Danmark.

Right side: I bought some goodies for the gift voucher. 
Haven't you thought how a milk bottle was like when you were a child? 
Well, I have and because one of my purposes of Project Life 
is to document my daily life for my descendants I took a photo 
to show how a milk carton is today. 
At the moment one of my favorite sweets is Sallos liquorice sweets. 
There is no doubt, just LOVE the Downton Abbey series. 
Season no. 3 ended Sunday, I cannot wait for the 4th season to come.


Her er hele spreaded/Here you see the spread



Knus Kirsten
Hugs Kirsten

torsdag den 11. juli 2013

Project Life - week 17

Hej med jer, i dag er det tid til at vise Project Life uge 17.

Hi everyone, today I am going to show you my Project Life week 17,

Her er hele spreaded

Here is the whole spread.


Venstre side: Nu er alle undersøgelserne pga. af at jeg har været snottet og hostet 
igennem næsten et år afsluttet, det viste sig at være bivirkninger, 
og min blodtryksmedicin er igen-igen lagt om, 
så nu er jeg endelig fri for den vanvittige hoste, SKØNT! 
Selvom jeg kun flyttede kontor, og ikke afdeling som sådan, 
syntes mine søde kolleger at jeg skulle have farvel gaver. 
Torsdag aften fik vi, traditionen tro, varme hveder. 
Fredag i Bededagsferien blev brugt på at gøre huset ekstra grundigt rent.

All the examinations because of my coughing during almost a year are now completed. 
The coughing was side effects, so my medicine is changed once again  
and now I finally got rid of that crazy coughing, GREAT!  
Though I only moved to another Secretariat in the Emergency department 
my wonderful colleagues gave me farewell gifts. 
The evening before St. Bededag (a Danish holiday) we have the tradition  
that we eat some special hot buns (in Danish; Varme hveder). 
One of the holidays I cleaned the house thoroughly,


 Højre side: Claus og Maja var hjemme, så vi kunne fejre hans fødselsdag 
her i vores lille familie. Vi fik en dejlig middag med Bernds frugtsalat til dessert, 
det er altid et stort hit her i familien. 
Claus, Maja, Jannie og Kristian ville gerne på Korskro marked, 
og i mens var Nicoline hos os. 
Vi kørte en tur hen i Føtex for at handle og videre hen til vores bager 
og købte en jordbærtærte, som Claus og Jannie rigtig godt kan lide, 
til eftermiddagskaffen.

Right side:  Claus and Maja came home to celebrate Claus's birthday. 
We had a nice dinner and my DHs homemade fruit salad for dessert 
which alwas is a big hit in our family, YUMMI. 
While Claus, Maja, Jannie and Kristian visited the Korskro Market 
Nicoline stayed with us, We did some shopping  at the supermarket 
and bought a strawberrycake for coffee.

Lige nu arbejder jeg på PL uge 20, så jeg er håbløst bagud, men jeg hænger i. 
Der er 2 ugers ferie forude, så jeg håber at indhente noget af det.

Right now I am working on week 20, so I am far behind with the pages,
It is fun creating the spreads so I am holding on.

Har I set PL udfordringen ovre på Stuck On U Sketches?
Twisten er at der skal være 2 journaling cards på spreded
Jeg deltager også i denne gang

Have you seen the PL challenge over at Stuck On U Sketches?
I am participating again.

I am also linking up with The Mom Creative - PL Tuesday .

tirsdag den 25. juni 2013

Project life - week 16

Er I klar til mit Project life for uge 16? - Her er det i hvert fald.

Are you ready for my Project life - week no. 16? well - here it is.


En af mine rigtig gode kolleger har valgt at gå på pension, og det var hendes sidste arbejdsdag. Hun glædede sig super meget til sit otium, men det var alligevel en lidt trist dag. Jeg blev ved med at have ondt i halsen og hoste, så jeg begyndte igen, igen på en kur med kamillete. Nicoline var hos os et par timer mens hendes forældre var ude at handle stort ind. Det var også ugen, hvor vi startede med nogle dages kursus i vores nye elektroniske patientjournal. WOW der er meget at lære, men vi kommer vel efter det.

One of my very good colleagues chose to retire and she had her last working day. She was really happy for her decision, but it was a little sad after all. I continued having a sore throat and coughing, so I started once again to drink chamomile tea. Nicoline was here a couple of hours while her parents went shopping. At the hospital we had classes in the new electronic medical record system, GOSH we have a lot to learn.


Vi havde Scrap i Esbjerg, vi var kun 5 denne gang, men det forhindrede os nu ikke i at have en super hyggelig og sjov dag. Vi havde også besøg af en slægtsforsker fra Institut for Slægtsforskning, som arbejder på en slægtsbog over vores familie. Han ville gerne have et interview med mig. Det er virkelig interessant og jeg glæder mig til at se den færdige bog.

We had a scrap crop, we were only 5 this time, but it did not pervent us in having a great day. We also had a visit from a genealogist from the Institute of Genealogy, he is working on a book with our family history. He would like to have an interview with me. It is really interesting and I look forward to seeing the book as soon as it is ready.

Her er hele spreaded/Here you have the spread.

Jeg deltager igen i Project life udfordringen ovre på Stuck On U Sketches.

I am participating in the Project life challenge over at Stuck On U Sketches.


I'm also linking up with The Mom Creative - PL Tuesday so if you want some ideas and inspiration you really should jump over to se what is going on over there.

Knus Kirsten
Hugs Kirsten

mandag den 17. juni 2013

Project life - uge 15

Hej, har I en god søndag? I dag har jeg forsøgt at slappe totalt af, jeg er inde i en stime af aftenvagter, heldigvis er det den sidste i aften, og der venter en fridag i morgen.

Hello everyone, are you having a wonderful Sunday? Today I tried to relax totally, I have had many evening shifts the last days, luckily it's the last one today.

Det er tid til et nyt Project life spread, inkl. insert, så det bliver en lidt lang post, så nu er I advaret ;-)

It is time for another Project life spread, incl. insert, so it's going to be a long post, - now you are warned ;-)


Venstre side: Mandag havde vi sølvbryllup. Vi havde ønsket os en stille og rolig dag sammen med børnene, og vi fik lige præcis den dag vi havde ønsket os. Det eneste lille minus var, at det sted vi gerne ville have været ud og spise havde lukket fordi det var mandag. Vi kunne jo også bare have ladet være med at blive gift en fredag ;-) Men pyt nu med det, vi fik nogle super lækre tournedos'er og pandekager med is til dessert, så det var okay.

Left side: Monday was the day we celebrated our Silver Wedding. We wanted a quiet day together with our children, and we had a great day exactly as we wanted. We had a wonderful tournedos dinner at Gjesing Bistro.


Højre side (forsiden af insertet):  Flere fotos fra vores sølvbryllupsdag og nogle af de få gaver vi fik, vi fik mest gavekort og penge. Man ønsker sig jo ikke så meget i vores alder. 

Right side (front of the insert): More photos from the celebration and some of the gifts (we didn't take photos of all the gift certificates and money we got).


Det første spread, hvor højre side er forsiden af spreaded.
The first spread, right side side is front of the insert.



Venstre side (bagsiden af insertet): Vi kunne ikke rigtig bære, at Nicoline skulle vækkes da Jannie og Kristian skulle hjem, og heldigvis har vi jo en god tremmeseng til hende, så vi var enige om at lade hende sove her. Da hun vågnede næste morgen var hun bestemt ikke den morgenfrisk Nicoline vi ellers kender. Hun var rigtig pyldret og havde det skidt. Vi gjorde alt hvad vi kunne for at hun skulle have det bedre, men først efter en dosis Panodil hjalp det. Næste dag havde hun fået 3 nye tænder, så der var jo en grund til, at hun havde det skidt. Onsdag fik vi vinterens sidste slud, ja vinter og vinter, - det var den 10. april. Vi syntes vi skulle hygge os i det dårlige vejr, så B. bagte kage og brugte lidt tid til at hænge de nye lamper vi fik i sølvbryllupsgave op. 

Left side (back of the insert): We did not have the hearts to wake Nicoline, so she slept with us at night, but she did not feel good as she woke up. We did everything we could to comfort her, but nothing helped. The next day she had 3 new teeth so there was a reason why she felt terrible. Wednesday we had melting snow for the last time this winter (April 10th which is very late for snow here in DK). My DH baked and hung up the new lights.


Højre side: For længe siden købte vi en gyngehest til Nicoline, hun har faktisk været lidt bange for den, men de er nu endelig blevet gode venner. Og så sluttede vi en rigtig dejlig uge af med Brunch with Bubbles på Café Frederik, det var bare SÅ hyggeligt.  

Right side: Long time ago we bought a rocking horse for Nicoline, but she was a bit afraid of it. Finally they have become very good friends now ;-)
As a lovely end of a wonderful week we had Brunch with Bubbles at Café Frederik.


Spread nr. 2, hvor venstre side er bagsiden af insertet.
Spread no. 2 (left side is back of the insert).

Jeg har fundet ud af, at den australske udfordringsblog Stuck on U Sketches har en udfordring for Project life, der er kun få timer tilbage, så jeg kan lige nå af uploade og deltage. Der er ikke mange der har opdaget denne udfordring, men jeg tror der kommer flere PL-udfordringer derovre.

I found out the American challengeblog Stuck on U Sketches has a Project life challenge, there is only a few hours left, but I try to upload. Not many project lifers have seen the challenge, but I think there will be more PL-challenges over there, so keep an eye on it.

Nå, men jeg skal i aftenvagt fra kl. 15 - 23, så jeg vil smutte.

Well - I have an evening shift at the hospital (3 p.m. to 11 p.m.) so I'm off to work.

Tak fordi du kiggede forbi.

Thanks for stopping by.

Knus Kirsten
Hugs Kirsten