Viser opslag med etiketten Project Life. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Project Life. Vis alle opslag

lørdag den 7. maj 2016

International Scrapbooking Day og lidt Project Life

I dag er det International Scrapbooking Day, så hvad er mere perfekt end at lægge lidt på bloggen?! Jeg må indrømme det står lidt sløjt til med at få lavet nogle layouts og jeg er efterhånden nogle uger bagud med Project Life, men heldigvis ikke længere end at jeg kan nå at indhente det.

Uge 13

Uge 14

Selvom det er International Scrapbooking Day har jeg overhovedet ikke rørt mine scrapsager, og dermed heller ikke været til nogen scraparrangementer. Jeg har værnet lidt om min frilørdag, da jeg arbejdede hele sidste weekend og skal af sted i en aftenvagt igen i morgen. Så meget desto dejligere har det jo så været, at vi har haft det mest fantastiske vejr, det har været varmt nok til at smide de lange bukser og sidde i haven og drikke kaffe, så fridagen er nydt i fulde drag.

Hvordan med Jer? Har I været til nogen scraparrangementer i dagens anledning?




lørdag den 23. april 2016

Project Life 2016 | Uge 11 og 12

I dag er det lørdag den 23. april og her i Esbjerg har vi haft det dejligste forårsvejr, men mange steder i landet har det været "vinter" med sne og slud. Vi snakkede med en nabo i dag, som havde været på Korskro marked, men var kørt hjem derudefra på grund af det dårlige vejr, og Korskro marked er kun få kilometer herfra. Godt nok er vejret i april tit ustabilt, men vintervejr vil vi nu helst være foruden.

Jeg ville egentlig have vist et layout på bloggen i dag, men det jeg var i gang med har slet ikke villet som jeg ville, så det er pillet helt fra hinanden, så det er en ommer. I stedet for kommer her lidt mere Project life.

Uge 11

Uge 12

Jeg kan virkelig mærke, at jeg skal stramme op i forhold til at huske at få taget nogle forskellige billeder. Det går tit galt i de uger jeg har rigtig mange vagter, så sker der ikke så meget.

I dag er de sidste fliser blevet lagt ved terrassen, så i morgen skal vi i gang med stamperen og så lidt sand på, så burde den være helt færdig. Den har godt nok også været længe undervejs, men så er det jo også så meget desto bedre.

Det var vist alt for nu, I ønskes en rigtig dejlig Bededagsferie - det der er tilbage af den.


fredag den 8. april 2016

Project Life 2016 | Uge 9 og 10

I dag har jeg haft en enkelt fridag, da den står på arbejde i denne weekend, og jeg må sige jeg har nydt dagen i fulde drag. Jeg har bl.a. hygget lidt med sidste uges spread og gået nogle lange ture med Magnus i det dejlige vejr. Det er vores bryllupsdag i dag, så vi har hygget med en dejlig middag på Bones her til aften. Jeg er og bliver en "steak-pige", og hvis vi taler om mad, er der ikke ret meget, der slår en rigtig god steak med et godt glas vin til, og Bones er det sted her i byen, hvor man - efter min mening - får den bedste steak.

Nå, men videre til Project Life. Jeg er nået til at vise spreads'ne for uge 9 og 10.

Uge 9

Til spreaded for uge 9 har jeg brugt rester og bogstavstickers fra Chickaniddy Crafts, lidt washi tape og lidt pynt fra gemmerne.

Uge 10

Til det næste spread er brugt papir fra et 15 x 15 paperpad fra Crate Paper, stickers fra Lilybee Design og en smule washi tape.

Nu må vi se om vejret holder hen over weekenden, planen er  nemlig, at vi skal have slået græs for første gang år, og så har vi snakket om at starte grillen op - også for første gang i år.

Rigtig god weekend,



søndag den 27. marts 2016

Project Life 2016 | Uge 7 og 8

Uha, bloggen er vist lidt forsømt, - jeg har igen været inde i en heftig periode rent arbejdsmæssigt, og Claus og Maja har været hjemme fra København. Ja, København - så længe det varer, for de flytter til det jyske igen, Claus har fået arbejde på Mors, i skrivende stund ved vi dog ikke om de kommer til at bo på Mors eller i Thisted, men det hører vi nok nærmere om på et tidspunkt. - Så det ene med det andet har gjort, at der ikke har været tid til at blogge.

Jeg har dog fundet tid til at være lidt kreativ ind i mellem, jeg er up to date med Project life og har også fået lavet et enkelt laylout, så lidt er der da sket på scrapfronten. I dag er jeg nået til at blogge  PL uge 7 og 8.

Uge 7

Materialerne til uge 7 er en blanding af PL-kort fra den gamle Jade edition serie fra Becky Higgins, rester, bogstavstickers og pynt fra Freckled Fawn.

Uge 8

Til spreaded for uge 8 har jeg kun brugt materialer fra et Little Girl kit, en ældre serie fra Echo Park samt bogstavstickers fra gemmerne.

Jeg har arbejdet de første dage her i Påsken, så nu har jeg nogle erstatningsfridage og jeg har fri den næste uges tid, - uh....det glæder jeg mig til.

I ønskes en fortsat God Påske.


torsdag den 18. februar 2016

Project Life 2016 | Week #5 and #6

Selvom der ligger endnu et halvfærdigt rejse-layout på scrapbordet, står det lidt sløjt til med layouts'ne for tiden, så det jeg har at vise i dag, er de sidste 2 ugers PL. Som de andre år kommer der ikke noget af det mest private, eller af personer der ikke ønsker at figurere på nettet, her på bloggen, til det bruger jeg indstikslommer.

Uge 5

Med udgangspunkt i Nicolines lyseblå fastelavnsdress valgte jeg, at spreaded skulle være i lyseblåt og lysebrunt. Jeg fandt et stykke DANSK mønsterpapir fra IPIS Design i gemmerne (gad egentlig vide om Inger stadig designer nye kollektioner??), som er brugt som baggrund for hele spreaded.



Til spreaded for uge 6 er der udelukkende brugt rester. Det eneste jeg ved er, at det rødprikkede papir er fra DaisyD, - et amerikansk firma, der lukkede for en del år siden.

Det er dejligt at få brugt nogle af alle de gamle ting, men helt ærlig så tror jeg, jeg kan lave PL udelukkende med gamle ting de næste 10 år, alene med det jeg har i forvejen. Det er faktisk lidt "skræmmende" at tænke på, - og så synes jeg faktisk ikke en gang mit lager er særlig stort... HA-HA.

Jeg håber I nyder vinterferien, hvis I altså har fri. Her er det en helt almindelig arbejdsuge og vinterferien må vente lidt endnu. Det er så dejligt at have ferie til gode.

Fortsat god vinterferie.


mandag den 8. februar 2016

Project Life 2016 | Week #3 and #4

Så kom vi ind i februar, det er vildt så hurtigt tiden går. Jeg synes lige jeg når at blive færdig med ét spread, så skal jeg i gang med at gøre klar til det næste. I dag er turen nået til uge 3 og 4.

Uge 3

Det der fyldte mest for os i uge 3 var, at vores dejlige Lis sov ind. Hun blev 94 og havde haft et langt og godt liv, så det var helt okay. Alligevel var det hårdt at skulle sige farvel til hende - specielt for B., som har været feriebarn i familien siden han var 7 år.

Uge 4

Uge 4 var en dejlig uge, jeg havde et par fridage til gode fra mine julevagter, som jeg fik passet ind, så jeg kunne holde fri 6 dage i træk, åhh.. det var skønt.Ugen bød på tiltrængt afslapning, shopping, frokost på Jensen's Bøfhus og hyggeovernatning af Nicoline. En helt igennem skøn uge.

På spreaded for uge 3 har jeg igen brugt papir fra den gamle månedspakke fra My Scrapbook Nook, lidt washi tape og et par stempler.

På spreaded for uge 4 er brugt papir fra et 15 x 15 paper pad fra Crate Paper og lidt udstansninger. Ja, og så naturligvis bogstavstickers på begge spreads. 

Hvordan går det med Jeres spreads - er I med?

Fortsat god uge 6 :-)




søndag den 24. januar 2016

Project Life 2016 | Week #1 and #2

Jeg havde egentlig besluttet mig for IKKE at lave Project Life her i 2016, men man har jo et standpunkt til man tager et nyt. Lige efter Nytår sad vi herhjemme og snakkede om, hvornår et par forskellige ting var sket, og svarene blev fundet i de gamle Project life albums, og på det tidspunkt kunne jeg godt mærke, at det begyndte at rykke i mig for at fortsætte i år også. Jeg ved jo af erfaring, at jeg ikke får gjort hele året færdigt, men dét der er lavet, er jo lavet, og så må jeg jo bare glæde mig over det.BUM!

Jeg bestemte mig for, at projektet i år skal være ultra enkelt og det eneste nye der bør købes til det er flere lommer og eventuelt nogle små alfabet stickers, så nu er nogle af de ældgamle out-of-date materialer taget i brug, så jeg kan få brugt lidt af det også.
For at få et mindre format end de andre år, har jeg fundet et SN@P album frem fra gemmerne, som skal bruges i år.

Uge 1

Mønsterpapiret der er brugt til uge 1 er fra en ældgammel månedpakke fra My Scrapbook Nook, et firma som lukkede for flere år siden.

Uge 2

På spreaded fra uge 2 brugte jeg nogle kort fra Becky Higgins. Kork 2-tallet er fra Freckled Fawn.

Nu vil jeg til at gennemgå billederne fra uge 3, så jeg ikke kommer bagud allerede nu.

Tak fordi I kiggede ind.


mandag den 29. juni 2015

Project Life 2015 | Week #12 and #13

Hi guys,

Wow time is running, it's almost July and we are so much waiting for summer - real summer I mean. It had been a very cold and windy June here, so I guess all danes are longing for some warmth and sun. In a few weeks it's time for a couple of weeks vacation, I really can't wait.....

Without further ado here you have my Project Life spreads for week no. 12 and 13.

Week #12

I only have a few photos from week #13 so I used one of the small inserts.

Week #13


I hope to be back with another post tomorrow. See you!


lørdag den 6. juni 2015

Project Life 2015 | Week #11

Hello there,

Once again it has been a while since my last post. The last couple of weeks have been pretty busy, firstly I've had many shifts at the hospital, secondly we have got another member of our family. I'll tell you more about him in my next blogpost, which will be in Danish, but feel free to use the translation-button.

Today I have another Project Life spread for you.


Mid-March the spring seriously begins here in Denmark, one of the very first signs of springtime is the little snowdrops which pops up everywhere and of course they had to appear on the spread.


søndag den 17. maj 2015

Project Life 2015 | Week #9

Hi everyone, are you enjoying the Sunday?

It's time for another Project Life spread, so here comes my week no. 9.

Week no. 9

Thuesday we celebrated Nicoline's real Birthday. Even though she had the flu she enjoyed being celebrated. Among the gifts was a nice bicycle and a babydoll with lots of functions. She was rather tired so she finished rather quickly playing with it.

I didn't take many photos over that week, so this was what I had for my spread.


onsdag den 13. maj 2015

Project Life 2015 | Week #8

WAUW.... May 13th and this is my first post this month, - I'd better tighten things up.

I have lots of spreads to show, but it will come little by little, but now on to week no. 8 (better late than never).


There were two main topics this week. Firstly Claus and Maja was here to celebrate Nicoline's birthday, it was 3 days too early, but family plans had to fit and a little girl who turns 3 doesn't care about the days. Sunday my DH and I went to the large Travel Fair in Herning. We got tons of inspiration for our next travels, or at least a lot of ideas for our bucket list. It was a really exciting day and of course we ended up booking our next vacation at wonderful Majorca later this year. I can't wait to be there again.

This was what I want to show from my week no. 8.

I hope to be back very soon.


mandag den 27. april 2015

Project Life 2015 | Week #7

Hello again,

I think it's time for another Project Life spread so here is week no. 7.


It was the week where terror struck Danmark with 2 awful attacks in Copenhagen, which literally kept everyone in the whole country occupied. I think we all knew it was a matter of time before the terror hit us, anyway it was a nasty thing.

Otherwise it was a week with many working hours, I started creating a banner for Nicolines new room and bought a doll for her as a birthday present. 
Status update on my project life: I'm working on week no. 15 so I'm still running a little behind but I guess I can catch up on some of it the next days.


onsdag den 8. april 2015

Project Life 2015 | Week #6

Hi there,

The spread I'm going to show today is from February where it was rather cold here, the lake was frozen and we celebrated Fastelavn here in Denmark.


Week no. 6 was like most other weeks during a year, -  an ordinary week where nothing special happened except from a couple of days off which was really nice.

I have thought about making some changes here on the blog, but I have not quite made a decision yet. Feel free to check up on it over the next couple of weeks.

torsdag den 2. april 2015

Project Life 2015 | Week #5

Happy Easter to all of you,

I hope you are enjoying the days of Easter. I only have one more shift before it is my turn to get some days off which I'm looking so much forward to.

Since my last update a lot has happened in our family. The most important thing is that we have a new little granddaughter so I can assure you she is going to appear a lot in the spreads from week no. 12. Today I have my week no. 5 Project Life spread for you. 



Thanks for now.
See you one of the next days of Easter.


lørdag den 14. marts 2015

Project Life 2015 | Week #4

Hi there,

Yeah... it has been a while.....

For nearly two weeks I have had the flu and used all my energy trying to recover so I totally lost my mojo for blogging and being creative. Currently I'm 4 weeks behind with my Project Life so there is some catching up to do, but today I'm ready to show week 4.

Week 4

Next week
I have vacation. I have no big plans but to relax and do something that makes me happy, and wait for our daughter giving birth to a little granddaughter. Can't wait to say hi, to her :-)


mandag den 23. februar 2015

Project Life 2015 | Week #3

Are you ready for some more Project Life? Ready or not - here it comes....

Week 3

Week
3 was a pretty ordinary week, but we spent the weekend in our summerhouse, which was really nice. It was very cold and windy up north on the coast, but really nice with the crispy air and getting red cheeks from the cold.

I'll be back soon, - see you...



onsdag den 4. februar 2015

Project Life 2015 | Week #2

My week no. 2 spread has been ready for some weeks now and today it's time for this blogpost.  

Week no. 2

In many ways it was a strange week (I won't bore you with the details) and with too much work, but we had a great weekend. Saturday Nicoline stayed with us. Sunday we really needed to recover and needed some fresh air and wind in the hair, so we went out to the coast to take a look at the high water levels after the storm.

Thanks for stopping by.




søndag den 18. januar 2015

Project Life 2015 | Week #1

Hi everyone;

Well, now I started my Project Life 2015 so let's see how it turns out. The intentions are good, but I really have to pull myself together to remember taking photos of what's going on during the week. I have done week 1 and 2, but today i only will show you week no. 1.

The week no. 1 spread

I found the white/yellow journalingcards on Pinterest and decided to use them. The rest are from my stash.

Have a wonderful new week out there - and to those of you who are doing Project Life - remember taking photos *smiling*



lørdag den 13. september 2014

Project Life | Week 23

Hi guys,

Since my last blogpost I have been on 2 weeks vacation. We spent the first week in our summerhouse and the last week we traveled to Cyprus and came back last Monday. We had a great time in Cyprus and took a lot of photos for scrapping. For the first time I was SMASHing while traveling and I created some pages from the first couple of days at the hotel. It was really hot down there and I really enjoyed SMASHing now and then when it was too hot outside and more comfortable inside with the AC running.
I certainly am going to show some of my SMASH pages here when they are ready to publish.

But now on to my Project Life spread for week no. 23. I must admit this is the latest spread I have made, so I have run far, far behind. Maybe I will catch up on it, maybe not - we'll see. The problem is I haven't taken may photos of my daily life lately. I really have to tighten up.


Week no. 23

Well, I will go on working on my SMASH pages.

I am linking up with The Mom Creative Project Life September edition

Have a great Sunday.

/Kirsten

søndag den 6. juli 2014

Project Life | week 22

Hello, I am late presenting my DT-spread for Life In Details, anyway here it is. The July challenge is to use a 4x6 (or larger!) photo over multiple pockets. Pretty easy....huh.. :-)

Uge 22

I did nok take many photos during week 22, so this is what I got for the spread.
Monday: We had leftovers for dinner. Wednesday: Caesar in the garden waiting for us to play. Saturday: We took Nicoline on at citywalk and stopped by at I-LOV-IT for icecream. Sunday: We took a walk with caesar in the forrest.

 I am linking up with The Mom Creative Project Life Tuesday

This was all for now.

/Kirsten