Viser opslag med etiketten Irland. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Irland. Vis alle opslag

lørdag den 28. maj 2016

Musik i gaden

Da vi sidste sommer besøgte Irland, var vi et par dage i Galway-området. Den ene dag sejlede vi ud til Aran-øerne, og den anden dag kørte lidt rundt ude i Connemara Nationalparken. Vi tilbragte selvfølgelig også noget tid i selve Galway, og der er ikke nogen tvivl om, at musik er noget, der fylder rigtig, rigtig meget i Irland. Da vi fik mulighed for at komme ind og se Trad on The Prom slog vi naturligvis til, det var et fuldstændig fantastisk show og en stor oplevelse, så hvis I skulle få mulighed for at se dette show, kan det varmt anbefales.

Men Irland og også = musik i gaderne, det er simpelthen bare så hyggeligt. På layoutet herunder ses en ung mand med sin banjo, - der var mange penge i hans kasse, så han havde bestemt ikke nogen lille dagløn den dag.


Som jeg flere gange har nævnt, så prøver jeg at få brugt noget af alle de gamle materialer jeg har liggende. Her er brugt noget af en gammel serie fra Echo Park, A Walk in The Park. Jeg blev inspireret af en skitse, jeg fandt på Pinterest (ses nederst i indlægget), til at bruge en masse rester og pynt, så layoutet er nok blevet mere rodet, end mine layouts normalt er, men det skal jo ikke være end hver gang......

Lidt gamle stickers og rester

Igen lidt rester, gamle stickers og en smule fra Freckled Fawn

Og her er så skitsen


Det var alt for nu, I ønskes en fortsat god weekend.


lørdag den 2. april 2016

Layout | Irland #3

Jeg har haft et par fridage, og hvor har det været dejligt, at have mulighed for at nyde det dejlige april-vejr. Vi har bl.a været en tur i Ribe på photoshoot. Der ligger et par billeder fra turen på Instagram (bare en serviceoplysning, hvis nogen skulle have lyst til at se billeder af domkirken m.v.), og mon ikke jeg lægger et par mere på der.

Billederne på layoutet her, som netop er blevet færdigt, er fra Galway i Irland. Der var et lille streetmarket i byen, den ene dag mens vi var der, og det lykkedes at finde lidt tid til at kigge på sagerne.

Galway, Irland 2015

Med undtagelse af et par rester fra gemmerne og det hvide baggrundskarton, er papiret fra Picturing The World. I november forkælede jeg mig selv, med en Adventskalender fra PTW, hvor pakkerne blev pakket ud fra max. 3 personlige stikord. Mine stikord til Anja var: Lyse, klare farver. Ikke vintage. Gerne rejse/travel/vacation-tema.
Jeg må sige, at Anja fortjener stor ros for pakkerne, for hun har stort set ramt plet med dem. Den smule, som ikke ramte helt plet er noget, som jeg kan bruge til Project Life, så jeg er meget tilfreds.

Som sædvanlig har jeg brugt embellishments fra Freckled Fawn fra nogle af de kits, som jeg har abonneret på.


Den hjemmelavede globus

I sin tid købte jeg nogle Mod Molds forme med rejsetema fra Picturing The World. De har ligget længe uden at blive brugt, men nu har jeg forsøgt mig med silk clay, og jeg er faktisk ganske godt tilfreds med resultatet af mit første forsøg med dem.

Hjemmelavet kompasrose

I samme seance lavede jeg denne kompasrose, - også af silk clay, så det kan godt lade sig gøre at bruge det.

Fortsat god weekend,


torsdag den 15. oktober 2015

Ireland | Layout #2

Today I have another layout for you. Once again it's a travel-layout from our road trip in Ireland this summer. The photos are from the biggest of the Aran Islands, Inishmore, where we spent one of the days. We were on our way up to the ruins of Dun Aengus and the main road ended up at this little square. From the square a path led us up to Dun Aengus.

The main road ended up at this little square

Close up

The view was fantastic from the Dun Aengus ruin, I guess there will be a layout or two from there sometime.

I wish you all a Happy Weekend.


onsdag den 16. september 2015

Ireland | Layout #1

I've made the first layout for a very looong time and WOW I enjoyed creating it. Actually I felt I totally had forgotton how to create layouts, so I struggled a bit doing it. This is how it turned out.

Clonmacnoise

I still can't create a layout without using my pens :-D

Great to use some old stickers and rub-ons :-)

I can assure you there will be more posts from the roadtrip we did in beautiful Ireland.

See you,