Viser opslag med etiketten Rejser. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Rejser. Vis alle opslag

lørdag den 28. maj 2016

Musik i gaden

Da vi sidste sommer besøgte Irland, var vi et par dage i Galway-området. Den ene dag sejlede vi ud til Aran-øerne, og den anden dag kørte lidt rundt ude i Connemara Nationalparken. Vi tilbragte selvfølgelig også noget tid i selve Galway, og der er ikke nogen tvivl om, at musik er noget, der fylder rigtig, rigtig meget i Irland. Da vi fik mulighed for at komme ind og se Trad on The Prom slog vi naturligvis til, det var et fuldstændig fantastisk show og en stor oplevelse, så hvis I skulle få mulighed for at se dette show, kan det varmt anbefales.

Men Irland og også = musik i gaderne, det er simpelthen bare så hyggeligt. På layoutet herunder ses en ung mand med sin banjo, - der var mange penge i hans kasse, så han havde bestemt ikke nogen lille dagløn den dag.


Som jeg flere gange har nævnt, så prøver jeg at få brugt noget af alle de gamle materialer jeg har liggende. Her er brugt noget af en gammel serie fra Echo Park, A Walk in The Park. Jeg blev inspireret af en skitse, jeg fandt på Pinterest (ses nederst i indlægget), til at bruge en masse rester og pynt, så layoutet er nok blevet mere rodet, end mine layouts normalt er, men det skal jo ikke være end hver gang......

Lidt gamle stickers og rester

Igen lidt rester, gamle stickers og en smule fra Freckled Fawn

Og her er så skitsen


Det var alt for nu, I ønskes en fortsat god weekend.


lørdag den 2. april 2016

Layout | Irland #3

Jeg har haft et par fridage, og hvor har det været dejligt, at have mulighed for at nyde det dejlige april-vejr. Vi har bl.a været en tur i Ribe på photoshoot. Der ligger et par billeder fra turen på Instagram (bare en serviceoplysning, hvis nogen skulle have lyst til at se billeder af domkirken m.v.), og mon ikke jeg lægger et par mere på der.

Billederne på layoutet her, som netop er blevet færdigt, er fra Galway i Irland. Der var et lille streetmarket i byen, den ene dag mens vi var der, og det lykkedes at finde lidt tid til at kigge på sagerne.

Galway, Irland 2015

Med undtagelse af et par rester fra gemmerne og det hvide baggrundskarton, er papiret fra Picturing The World. I november forkælede jeg mig selv, med en Adventskalender fra PTW, hvor pakkerne blev pakket ud fra max. 3 personlige stikord. Mine stikord til Anja var: Lyse, klare farver. Ikke vintage. Gerne rejse/travel/vacation-tema.
Jeg må sige, at Anja fortjener stor ros for pakkerne, for hun har stort set ramt plet med dem. Den smule, som ikke ramte helt plet er noget, som jeg kan bruge til Project Life, så jeg er meget tilfreds.

Som sædvanlig har jeg brugt embellishments fra Freckled Fawn fra nogle af de kits, som jeg har abonneret på.


Den hjemmelavede globus

I sin tid købte jeg nogle Mod Molds forme med rejsetema fra Picturing The World. De har ligget længe uden at blive brugt, men nu har jeg forsøgt mig med silk clay, og jeg er faktisk ganske godt tilfreds med resultatet af mit første forsøg med dem.

Hjemmelavet kompasrose

I samme seance lavede jeg denne kompasrose, - også af silk clay, så det kan godt lade sig gøre at bruge det.

Fortsat god weekend,


søndag den 6. marts 2016

Layout | Mallorca #3

Lige nu nyder jeg tanken om, at vi har vinterferie i denne uge, og vi absolut ikke har nogen som helst planer, det er bare skønt. Vi tager en dag af gangen og ser hvordan vejret er, og hvad vi har lyst til. I dag er det så tid for den første blogpost her i marts. 

Maja, Claus og jeg på vej hjem.

Som det kan ses er billedet fra Alcudia. Inden vi tog til Alcudia første gang, havde jeg læst på nettet, at der fandtes en sti fra Port d'Alcudia til Alcudia Old Town, hvor man stort set undgik at komme i kontakt med trafikken. Det lykkedes os ret hurtigt at finde stien, som blev "vores" sti, - i hvert fald når det var lyst, når vi skulle til/fra hyggelige Old Town. Man kan færdes helt, helt trygt rundt i Alcudia, men der er ikke lys ved stien, så når man er natteblind som jeg, er det altså rarest at gå ad den ordinære vej hjem sidst på aftenen.

Lidt af hvert, bla. fra Freckled Fawn

Her ses så lige et par closeups af nogle af detaljerne.

Igen lidt af hvert, bla. fra October Afternoon og Freckled Fawn

Papiret der er brugt til dette layout, er fra Jet Set kittet fra WeR Memory Keepers, købt hos Scrapbook Fun, og ellers som sædvanlig ting fra gemmerne.

Det var alt for nu, så må vi se hvad dagen ellers kommer til at byde på, fortsat god søndag.




søndag den 31. januar 2016

Layout | Cyprus #2

Billedet der er på dette layout fra Cypern, kunne egentlig have været taget rigtig mange steder i verden, da man jo efterhånden kan købe Turkish delight i mange butikker verden over. Det er dog taget i Nicosia på Cypern. Det var en ret surrealistisk oplevelse at være i Nicosia, da byen jo er delt i en græsk-cypriotisk del og en tyrkisk-cypriotisk del og vi skulle have visum, tjekket pas og igennem 2 grænsekontroller for at komme fra den ene del til den anden.

Den græsk-cypriotiske del er som de fleste storbyer sydpå med McDonalds, Starbucks, stormagasiner, modebutikker, lokale i shorts og toppe osv. Når man kommer over i den tyrkisk-okkuperede del, er det som at træde ind i en helt anden verden, hvor de fleste kvinder har tildækket hår og mange går i store gevanter, butikkerne handler med typiske lokale varer osv. Bydelen har en kæmpe moské, som vi var inde og se, men noget at det jeg havde glædet mig til, var at komme ind i medinaen og kigge. Det viste sig desværre at være "en tynd kop the" og slet ikke som de medinaer jeg har besøgt andre steder, hvor det sprudlede med liv. Der var mange tomme lejemål og stort set ingen mennesker, ud over de turister, der gik en hurtig tur igennem, da der ikke var meget at kigge på. Der var et par grønthandlere med sparsomt udvalg og lidt andre boder, bl.a. butikken her, hvor jeg tog billedet, hvor man kunne købe snacks som nødder, mandler og søde sager.


Også denne gang har jeg brugt ting fra gemmerne. Papiret er igen fra Chickaniddy Crafts og ellers forskellige embellishments bl.a fra Freckled Fawn (labels, kork globus, orange kamera, bogstavstickers og det store hjerte).


Explore og flyet er stanse ud på Bigshotten


Endnu et closeup

Det var alt for nu, I må have en dejlig søndag derude.



fredag den 15. januar 2016

Layout | Mallorca #2

Ja, så skulle vi helt hen til den 15. januar før jeg fik opdateret bloggen. Jeg har ellers en forhåbning om, at der vil komme lidt mere på bloggen her i 2016, men nu må vi se om det kommer til at holde stik.

Layoutet jeg vil vise i dag er fra smukke Valldemossa på Mallorca. Billedet er fra september 2014, hvor B. og jeg besøgte byen, mens vi var på ferie på vores yndlingsø med hele familien. Et "must do" på den alenlange liste vi har over, hvad vi gerne vil på dejlige Mallorca de næste gange vi kommer derned, er helt bestemt gensyn med den kønne by.


Nå, men tilbage til layoutet. Det har faktisk været færdigt længe, men jeg har manglet noget ordentligt dagslys, så der kunne tages nogle fornuftige billeder.

Papiret er alt sammen noget gammelt noget fra Chickanididdy Crafts, det samme er de lysegrønne bogstavstickers og den store blomst er klippet ud af et stykke mønsterpapir fra samme firma. Skumskriften og det hvide geotag er fra Freckled Fawn, resten er dims fra gemmerne.

Her er brugt et par almindelige tags fra supermarkedet og stickers fra Chickaniddy.

Closeup af papiret. De runde bogstavstickers er fra October Afternoon.

Jeg har det godt med, at vi er startet på et nyt år og tavlen er visket ren. 2015 var nemlig et år med mange udfordringer, så 2016 må gerne blive mere stille og roligt. Nytårsforsætter har vi ingen af, vi kan alligevel ikke overholde dem, men jeg har lovet mig selv, at passe bedre på mig selv og, sidste men ikke mindst, få noget mere hvile og søvn, så batterierne kan blive ladet bedre op i år.

Jeg vender snart tilbage med lidt Project Life, som jeg har været tosset nok til at starte på igen-igen, men mere om det næste gang.



mandag den 14. december 2015

Layout | Cyprus #1

Hello friends,

Are you ready for Christmas? We are far from being ready, but nevertheless we are in progress, I think I'm in a lack of Christmas spirit this year, but I'm sure it will come.

Anyway I have a layout from our trip to Cyprus last year. Actually I created it a while ago, but my computer has had a total virus breakdowm and has been out for repair. Argh... I'm really lost without my computer, it's just like missing a part of yourself LOL.

A view from the balcony

The photo is a view from our balcony. Just across the street was a really, really noisy Amusement Park Luna Park. Thank God they closed the park at 1.00 a.m. so one could get some sleep.

The patterned paper and some of the stickers are from Echo Park, I also used different stuff from Freckled Fawn and what was in my stash.

Thanks for the visit :-)


mandag den 9. november 2015

Mallorca | Layout #1

Hello again,

Wow, I've finished my very first layout from Mallorca, - the island which we call Our Little Piece of Paradise. The photos are from September 2014 where we spent a week with our family in Alcudia. On the second day in Alcudia we strolled around the lovely marina area. The weather was lovely but a little cloudy, that's why the grayish colors.

The marina area in Alcudia, Mallorca

Because of the colors of the photos I chose to stick to light, dusty colors which I think matches the photos rather well.

What about you, are you getting your travel photos scrapped?
I'm SO excited I got started. It's just like being on the destinations one more time, so why not getting started?

See you when I have finished my next travel layout.


torsdag den 15. oktober 2015

Ireland | Layout #2

Today I have another layout for you. Once again it's a travel-layout from our road trip in Ireland this summer. The photos are from the biggest of the Aran Islands, Inishmore, where we spent one of the days. We were on our way up to the ruins of Dun Aengus and the main road ended up at this little square. From the square a path led us up to Dun Aengus.

The main road ended up at this little square

Close up

The view was fantastic from the Dun Aengus ruin, I guess there will be a layout or two from there sometime.

I wish you all a Happy Weekend.


onsdag den 16. september 2015

Ireland | Layout #1

I've made the first layout for a very looong time and WOW I enjoyed creating it. Actually I felt I totally had forgotton how to create layouts, so I struggled a bit doing it. This is how it turned out.

Clonmacnoise

I still can't create a layout without using my pens :-D

Great to use some old stickers and rub-ons :-)

I can assure you there will be more posts from the roadtrip we did in beautiful Ireland.

See you,



tirsdag den 11. august 2015

Cyprus | SMASH #11

Hey everyone,

Did you enjoy the summer?
Besides our 2 weeks vacation the summer has been extremely busy at the job. During our vacation we did an amazing roadtrip in Ireland, it is really recommendable.

You might have given up on my blog because of the summer silence, but now I'm back with the very last pages from  my Cyprus SMASHbook.

Drinking coffee in the airport while waiting to boarder

Food and a cold beer on the plane

On our way back to Denmark

I'm still working on my SMASHbook from our family trip to Mallorca last year. I really hope to find the energy to be more creative, and it is my goal to finish the Mallorca SMASH before we are going back to that wonderful island in September. I'm not sure I will succeed, but I will give it a try. Anyway it's better to take time to create a result one is satisfied with than to force things.

Well, this was the end of our Cyprus story, at least with the photos I chose for the SMASHbook. I have saved some of the best photos for layouts, so I'll be back with some travellayouts one day.

fredag den 17. april 2015

Cyprus | SMASH #Vol. 10

Hi everyone,

As a follow up on my last blogpost, although in Danish (feel free to use the translation button in case you don't understand Danish), I want to show a couple of pages from my Cyprus SMASHbook.


The last morning in Ayia Napa we got up early and grabbed some breakfast in the restaurant to catch a flight from Larnaca a few hours later. On our way to the restaurant, which was in the other end of the hotel, we took some photos of the pool area and the path down to our block.


We also took some photos of the hotel appartment. Absolutely not the very best hotel, but you get what you pay for ;-), anyway we had a good vacation in Cyprus.

I guess this was all for now.




onsdag den 18. marts 2015

Cyprus | SMASH #Vol. 9

Hello guys,

We are so much enjoying our vacation without any big plans but relaxation. Actually it's our Winter holliday but the weather is very springlike. It's really nice.

When it comes to scrapping I'm trying to catch up on the missing Project Life spreads, but now on to a couple of SMASH pages fra the Cyprus album.




The last night in Cyprus we had dinner at Paula's, the food was really YUMMY and there was plenty of it with lots of delicious accompainments.
On the right page you see some of the (boring) hotel surroundings.

I'll be back before you know it ;-)



mandag den 9. februar 2015

Cyprus | SMASH #Vol. 8

Today I'm starting this fresh, new week with a few more pages from the Cyprus-SMASH for you.

In the monastery

After having a really delicious lunch, we visited a monastery where the sweetest abbess told about life in the monastery and answered all our questions. During the visit all women had to wear a loose (polyester) robe over their own clothes, the temperature was pretty high so OMG it was HOT!

The Abbey Church and buffet-dinner at the hotel

The monastery was the last stop on our daytrip in the beautiful Troodos mountains. This evening we had a late dinner at the hotel........

On the balcony and the view from our balcony  by daylight

... and had a relaxed evening on the balcony, had lots of coffee and a couple of drinks, and uploaded all of today's photos to the computer.

This was all for now, have a lovely week no. 7.


mandag den 26. januar 2015

Cyprus | SMASH #Vol. 7

This weekend we got a tiny amount of snow, sadly it already has melted and today it is raining so what would be more appropriate than a couple of pages from the Cyprus SMASHbook?


On our roadtrip in the Troodos mountains we went to see Niki's small factory where they produce Cypriot candy, jam and juice.



The candy was a little strange, but we bought some almond sticks which were dipped in the juice from carob. They tasted a bit of licorice and were quite okay.



We had Meze for lunch which was very delicious. Meze is almost the same as Spanish tapas, but of course with small Cypriot dishes.

In the afternoon we visited a monastery ...... to be continued....